I. W ramach usług świadczonych przez APOSTILLE PRO Sp. z o.o. (dalej także jako: „Wykonawca”) NIP 5 252 967 738, KRS 1 052 086, REGON 526 087 666 z siedzibą przy ul. Smulikowskiego 4/120, 00−389, Warszawa zawiera z Klientami indywidualne umowy na warunkach objętych ofertą lub indywidualnie modyfikowanych, które spotkały się z akceptacją Klient z drugiej strony.
II.Sprzedaż Usług przez APOSTILLE PRO Sp. z o.o. (dalej także jako: „Wykonawca”) następować będzie za pomocą Serwisu http://ApostillePRO.pl/ oraz stacjonarnie.
1.POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1.Nawiązanie współpracy poprzez zawarcie umowy przez Klienta z APOSTILLE PRO Sp. z o.o.oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.
1.2.Regulamin świadczenia usług ma charakter jawny i jednolity, co oznacza że jej warunki są jednakowe dla wszystkich Klientów, niezależnie od jego statusu prawnego (osoba fizyczna, prawna, przedsiębiorca indywidualny). Powyższe nie narusza przepisów dotyczących praw konsumentów, którym poświęcono odrębną część niniejszego Regulaminu.
1.3.Klient przyjmuje do wiadomości, że umowa o świadczenie usług zawierana jest w sposób dorozumiany, to jest poprzez dostateczne wyrażenie woli jej zawarcia przez obydwie strony. Oczekiwanym sposobem zawarcia umowy jest wymiana oświadczeń woli zawarcia umowy w formie korespondencji elektronicznej (
złożenie oraz przyjęcie zamówienia). 1.4.W związku z ustępem poprzednim, Klient przyjmuje do wiadomości, że w polskim porządku prawnym, stosownie do treści art. 60 Kodeksu Cywilnego:
Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, wola osoby dokonywającej czynności prawnej mo- że być wyrażona przez każde zachowanie się tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny (oświadczenie woli).1.5.Wobec brzmienia ustępów powyższych, Klient przyjmuje do wiadomości, że dla skutecznego zawarcia umowy i obowiązku zapłaty nie jest konieczne zawarcie odrębnej umowy o świadczenie usług na piśmie.
1.6.Klient ma możliwość zawarcia umowy w szczególności poprzez przyjęcie oferty - złożenie zamówienia w formularzu dostępnym na stronie internetowej http://ApostillePRO.pl/.
1.7.Złożenie zamówienia odbywa się na zasadzie wysyłki formularza zakupowego lub dodania do wirtualnego koszyka zamówionych usług.
1.8.
2.TERMINY I DEFINICJE
2.1
"Oferta" - wiążąca oferta Zleceniobiorcy która jest zamieszczona w Serwisie
http://ApostillePRO.pl/, która może być jednak modyfikowana na potrzeby konkretnej umowy za zgodą obydwu stron.
2.2
"Klient" - osoba fizyczna, prowadząca działalność gospodarczą lub nie, osoba prawna, która zamówiła lub zamierza zamówić Usługę spośród świadczonych przez APOSTILLE PRO Sp. z o. o.
2.3 "Kontrahent" - każda zdolna osoba fizyczna, osoba prawna, indywidualny przedsiębiorca, zgodnie z obowiązującym prawem międzynarodowym i polskim, która jest właścicielem lub dystrybutorem Usług i za pomocą Serwisu http://ApostillePRO.pl/ posiada zamiar go sprzedać.
2.4 "Zamówienie" - należycie wykonane i umieszczone w serwisie zgłoszenie zainteresowania zawarciem umowy przez Klienta dotyczące zakupu Usług skierowane do Wykonawcy - APOSTILLE PRO Sp. z o. o.
2.5 "Prawodawstwo" - normy prawne ustanowione przez ustawodawstwo polskie lub międzynarodowe, które regulują umowne stosunki prawne w ramach usług wynikających z Umowy.
2.6 "Usługi" – świadczenia specjalistyczne oferowane przez Wykonawcę - APOSTILLE PRO Sp. z o. o, tj. usługi tłumaczenia przysięgłego, tłumaczenia pisemnego oraz ustnego, ponadto, przygotowanie, dostawę oraz legalizację (nostryfikację) dokumentów, a także inne działalności o charakterze nieprodukcyjnym, świadczonej bez jednoczesnej obecności Wykonawcy i Klienta (na odległość), poprzez przekazania danych na indywidualne żądanie Klienta, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową i przechowywaniem danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. — Prawo telekomunikacyjne (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 576, ze zm.)
3.PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
3.1.W ramach świadczonych Usług Klient zleca, a Wykonawca zobowiązuje się świadczyć mu usługi tłumaczenia przysięgłego, tłumaczenia pisemnego oraz ustnego, przygotowywania, dostawy oraz legalizacji dokumentów, innej działalności gospodarczej o charakterze nieprodukcyjnym, świadczonej bez jednoczesnej obecności Wykonawcy i Klienta, zgodnie z warunkami niniejszego Regulaminu.
3.2.Świadczenie usług następuje poprzez wykonanie w umówionym terminie przez Wykonawcę na rzecz Klienta stosownych czynności określonych w punkcie 3.1 niniejszej Umowy na podstawie woli wyrażonej w postaci komunikacji elektronicznej.
3.3.Treść, rozmiar i koszt Usług określają indywidualne ustalenia stron, a w przypadku ich braku – Oferta.
4.PRAWA I OBOWIĄZKI WYKONAWCY
4.1.Wykonawca jest zobowiązany:
4.1.1.W ciągu 1 (jednego) dnia roboczego od otrzymania płatności przystąpić do aktywnego świadczenia usług.
4.1.2.Żądania od Klienta przedstawienia wyczerpujących, wszelkich niezbędnych informacji, materiałów, dokumentów związanych z przedmiotem świadczenia usług, na podstawie których Wykonawca będzie świadczyć Usługi.
4.1.3.Po wykonaniu usług poinformować Klienta o dostępności wszystkich niezbędnych dokumentów zgodnie z art 3.1 w celu ich przekazania Klientowi oraz uzgodnienia z Klientem sposobu, terminu i kosztów ich przekazania w przypadku odbioru poza granicami Polski, a także przesłania Klientowi na adres e-mail zeskanowanych kopii odpowiednich dokumentów.
4.1.4.Przesłać wszystkie wymagane dokumenty (stosownie do ustępu 3.1.) Klientowi. Zobowiązania Wykonawcy wynikające z Umowy uważa się za spełnione w dniu przekazania Klientowi pełnego pakietu niezbędnych dokumentów.
4.2 Wykonawca ma prawo:
4.2.1.1Odmówić świadczenia Usług objętych Umową lub w szczególności koniecznego odroczenia ich świadczenia, jeżeli istnieją obiektywne przyczyny uniemożliwiające wykonanie usługi leżące po stronie Klienta, lub jeśli okaże się, że brakuje Wykonawcy wystarczających kompetencji oraz jeżeli klient zachowuje się w sposób odbiegający od przyjętych norm albo z okoliczności wynika, że może on nie zapłacić ceny.
4.2.1.2Oczekiwać od Klienta terminowego uregulowania należności wynikających ze złożonego zamówienia, której wysokość i warunki mogą być określone w Ofercie, załącznikach do Oferty lub umowie dodatkowej, a także fakturach i innych dokumentach rozliczeniowych.
4.2.1.3W przypadku powstania konieczności dostarczenia dodatkowych informacji i dokumentów wymaganych przez organy państwowe w procesie świadczenia usług, odroczyć termin świadczenia usług o czas niezbędny do dostarczenia takich informacji i dokumentów i uzależnić dalszą realizację usługi od ich dostarczenia.
5.PRAWA I OBOWIĄZKI KLIENTA
5.1.Klient jest zobowiązany do:
5.1.1.Dostarczenia Wykonawcy wszelkich niezbędnych informacji, materiałów, dokumentów związanych z przedmiotem świadczenia usług, na podstawie których Wykonawca będzie mógł świadczyć oczekiwane usługi.
5.1.2.W przypadku braku umotywowanych uwag co do jakości świadczonych usług, podpisać w razie potrzeby zgłoszonej przez którąkolwiek ze stron pokwitowanie potwierdzające przyjęcie bez zastrzeżeń usług świadczonych przez Wykonawcę;
5.1.3.Dokonać płatności za świadczone usługi w sposób i w kwocie wynikającej ze złożonego zamówienia.
6.KOSZT USŁUG I WARUNKI PŁATNOŚCI
6.1.Informacja o łącznym koszcie usług świadczonych w ramach niniejszej Umowy może być także wskazana w indywidualnej ofercie przygotowanej dla Klienta.
6.2.Klient reguluje ceny za Usługi na zasadach 100% płatności z góry, chyba że indywidualna oferta stanowi inaczej.
6.3.Klient, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. W przypadku, gdy Wykonawca rozpoczął świadczenie usług za zgodą Klienta przed upływem tego terminu, zapłata za wykonane usługi podlega proporcjonalnemu rozliczeniu.
6.4.Termin do odstąpienia wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia Umowy (złożenia zamówienia).
6.5.Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy Klient musi poinformować Wykonawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia złożonego Wykonawcy za pośrednictwem poczty lub poczty elektronicznej (na adres Wykonawcy do doręczeń lub adres mailowy:
apostillePRO.pl@gmail.com)
6.6.Do wykonania prawa przysługującego Zleceniodawcy wystarczy wysłanie Zleceniobiorcy informacji o odstąpieniu od Umowy zgodnie z ust. powyżej, przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 6.4.
6.7.W przypadku odstąpienia od Umowy Wykonawca niezwłocznie zwróci Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Klienta informacji o wykonaniu prawa o odstąpieniu od niniejszej Umowy z uwzględnieniem ewentualnych proporcjonalnych potrąceń na część usług już zrealizowanych. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu tych samych metod płatności, które zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji. W każdym przypadku Klient nie zostanie obciążony opłatami przedmiotowego zwrotu.
7.REKLAMACJE JAKOŚCI WYKONYWANIA USŁUG
7.1.Wszelkie reklamacje dotyczące jakości świadczonej Usługi Informacyjnej Klient powinien kierować do Wykonawcy drogą elektroniczną na adres mailowy:
ApostillePRO.pl@gmail.com7.2.Termin rozpatrzenia reklamacji (roszczeń) Klienta przez Wykonawcę wynosi 30 (trzydzieści) dni.
8.ODPOWIEDZIALNOŚĆ STRON
8.1.Wykonawca i Klient zobowiązują się, w przypadku sporów i nieporozumień związanych ze świadczeniem Usług, Strony są zobowiązane do podjęcia próby polubownego rozwiązania sporu. Jeżeli nie jest możliwe, strony mają prawo skorzystać z właściwego miejscowo dla Wykonawcy sądu celem wytoczenia odpowiedniego powództwa.
8.2.Wykonanie niniejszej umowy oraz roszczenia z tego wynikające podlegają prawu polskiemu.
9.PRZYJĘCIE OFERTY I ZAWARCIE UMOWY
9.1.Istotą zawarcia umowy jest złożenie przez Klienta zamówienia oraz (i) w szczególności uregulowanie ceny z niego wynikającej
10. WAŻNOŚĆ I MODYFIKACJA WARUNKÓW OFERTY
10.1. Klient przyjmuje do wiadomości, że Oferta precyzująca ceny za określone usługi znajduje się na stronie internetowej: http://ApostillePRO.pl i jest aktualna na czas publikacji.
10.2. Wykonawca zastrzega sobie prawo do zmiany warunków Oferty (w tym kosztów) i/lub wycofania Oferty w dowolnym momencie według własnego uznania. W przypadku dokonania przez Wykonawcę zmian w Ofercie, zmiany te wchodzą w życie z chwilą zamieszczenia zmienionego brzmienia Oferty na stronie internetowej ApostillePRO.pl, chyba że wyznaczono inny termin wejścia w życie zmian dodatkowo ustalona w momencie takiego umieszczenia.
10.3. Zmiana warunków dostarczenia Usługi przez którąkolwiek ze stron po złożeniu zamówienia przez Klienta, w szczególności poprzez podwyższenie ceny jest niedopuszczalne. Klient w czasie złożenia zamówienia otrzymuje gwarancję zrealizowania go za cenę wskazaną w danym momencie w Ofercie na witrynie internetowej ApostillePRO.pl.
11. OKRES OBOWIĄZYWANIA I ZMIANY UMOWY
11.1. Przyjęcie Oferty przez Klienta, poprzez złożenie zamówienia oznacza zawarcie Umowy na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
11.2. Umowa wchodzi w życie z chwilą przyjęcia Oferty przez Klienta i obowiązuje do czasu pełnego wykonania przez strony zobowiązań umownych.
12. ROZWIĄZANIE UMOWY
12.1. Umowa została zawarta na czas nieokreślony, niezbędny do jej realizacji.
13. ODPOWIEDZIALNOŚĆ I OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
13.1. Strony ponoszą odpowiedzialność za nienależyte wykonanie lub niewykonanie swoich zobowiązań zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa polskiego.
13.2. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za złą jakość świadczenia usług, jeżeli przyczyną tego jest podanie przez Klienta niepełnych lub niedokładnych informacji i dokumentów dotyczących przedmiotu świadczenia usług lub zatajenie istotnych okoliczności lub w szczególności – celowe wprowadzenie w błąd poprzez podanie informacji nieprawdziwych.
14. SIŁA WYŻSZA
14.1. Strony niniejszej Umowy nie ponoszą odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich zobowiązań, jeżeli to niewykonanie jest spowodowane działaniem okoliczności, które powstały wbrew woli i pragnieniu stron, a których strony nie mogły przewidzieć i wpłynąć na ich wystąpienie. Takie okoliczności obejmują klęski żywiołowe o ekstremalnej sile, konflikty zbrojne, embarga, ingerencję państwa, blokady, strajki i inne.
14.2. Strona doświadczająca okoliczności siły wyższej musi poinformować drugą stronę o ich wystąpieniu w ciągu 48 godzin i dojść do porozumienia w sprawie przedłużenia terminów wykonania zobowiązań lub rozwiązania Umowy.
14.3. W przypadku utrzymywania się tych okoliczności dłużej niż 3 (trzy) miesiące, strony za obopólną zgodą mogą rozwiązać niniejszą Umowę z jednoczesnymi rozliczeniami finansowymi i gospodarczymi.
15. PRYWATNOŚĆ
15.1.Strony ustaliły, że tekst Umowy, wszelkie materiały, informacje oraz wszelkie informacje, które stały się znane w trakcie wykonywania zobowiązań wynikających z Umowy, mają charakter poufny i nie mogą być przekazywane osobom trzecim bez uprzedniej zgody drugiej Strony, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez obowiązujące prawo polskie.
16. INNE POSTANOWIENIA
16.1. Klient gwarantuje, że wszystkie warunki oferty są dla niego jasne i akceptuje je bezwarunkowo iw całości, bez żadnych wyjątków i zastrzeżeń.
16.2. W przypadku nieuregulowanym niniejszą Umową Strony zobowiązują się kierować normami ustanowionymi przez obowiązujące prawo polskie.
16.3. Wykonawcą ma prawo delegować przekazane mu do realizacji Usługi podmiotom trzecim bez dodatkowej zgody Klienta.
16.4. Strony wyrażają sobie wzajemnie zgodę na przetwarzanie i przechowywanie danych osobowych, które poznają w związku z zawarciem niniejszej Umowy, w zakresie, w jakim jest to niezbędne zgodnie z wymogami obowiązującego prawa polskiego.